Wednesday, June 13, 2007

UNDI, SOKONG DAN DOKONG BN/UMNO ADALAH HARAM

UNDI, SOKONG DAN DOKONG BN/UMNO ADALAH HARAM

Umno atau United Malaya national Organisation atau lebih dikenali dalam bahasa melayunya sebagai Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) adalah salah sebuah parti politik secular yang sedang memerintah di Negara ini. Parti ini didokong oleh golongan pejuang-pejuang semangat kebangsaan melayu, tetapi hakikatnya pengkhianat kepada bangsa melayu itu sendiri.

Adapun BN atau nama penuhnya Barisan Nasional pula adalah nama kepada sebuah pakatan atau kompunen politik diantara parti-parti bangsa-bangsa yang lain. ianya terdiri daripada UMNO, MIC dan MCA yang memperolehi kuasa daripada British berikuatan Kemerdekaan Persekutuan Tanah melayu pada tahun 1957. Pakatan ini telah dicetuskan oleh Perdana Menteri Kedua, iaitu Tun Abdul Razak Hussein. Berdasarkan kepada sejarahnya, langkah pertama untuk melahirkan Barisan Nasional dibuat pada tahun 1970 iaitu apabila SUPP yang berpangkalan di Sarawak dipelawa untuk memasuki perikatan. Ini diikuti pula oleh parti Gerakan pada tahun 1972 dan PPP tiga bulan kemudian[1].

UMNO PENGKHINAT AGAMA DAN BANGSA

Setelah diamati, kelahiran UMNO dan BN ini sebenarnya tidak memberi apa-apa keuntungan kepada Islam, bahkan kehancuran yang telah didapati. Kehancurannya adalah kerana, UMNO/BN bukanlah sebuah parti yang mahu memperjuangkan Islam sebagai dasar perjuangannya, tetapi dasar perjuangannya adalah kepada bangsa melayu yang tidak berharga disisi Allah.

Dakwaan perjuangan Bangsa melayu yang didakwa oleh pejuang-pejuang UMNO juga merupakan penipuan kepada rakyat seluruh dunia. Ini adalah kerana, banyak fakta-fakta membuktikan bangsa melayu adalah bangsa yang sedang merudum dari semua sudut kekuatan, samada kekuatan ekonomi, sosial, kemasyarakatan dan sebagainya.

Bangsa melayu adalah bangsa yang menjuarai gejala social seperti rempit, black metal, dadah dan sebagainya. dari sudut ekonomi pula, jika dibandingkan dengan bangsa-bangsa yang lain, bangsa melayu adalah antara bangsa yang terkebelakang walaupun pemimpinnya terdiri dari kalangan orang yang berbangsa melayu.

AGAMA TERGADAI

Islam telah diiktiraf didalam perlembagaan Malaysia sebagai sebuah agama persekutuan. Ini dinukilkan dalam perlembagaan di article 3 (1) yang kandungannya seperti berikut;

“Ugama Islam adalah ugama bagi persekutuan; tetapi ugama-ugama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian persekutuan[2]

Ruangan sempit yang diperuntukkan dalam kandungan perlembagaan ini tidak pernah diambil peluang oleh UMNO/BN untuk memahamkan rakyat dengan islam, bahkan yang paling menyedihkan, tindakan dari UMNO yang lebih menanam doktrin kepada rakyat tentang gambaran buruk terhadap islam.

Dikalangan kepimpinan UMNO yang beragama Islam sendiri telah menghina Islam di khalayak ramai, tidak kira apa latar belakang pengajian, sehinggakan penghina kepada agama Islam itu adalah seorang ustazah yang berkelulusan PHD dalam bidang agama. Kehinaan yang menggambarkan di mata-mata non muslim bahawa Islam adalah satu agama pengganas dan sebagainya menyebabkan golongan non muslim terus menerus menghentam islam sehingga sanggup bertindak mendesak pihak kerajaan menasakhkan atau membuang kalimah islam dalam perlembagaan persekutuan.

Semuanya ini adalah disebabkan UMNO yang memerintah. Disebabkan takut kehilangan pengaruh dikalangan non muslim, mereka melakukan berbagai-bagai tindakan untuk mempertahankannya sehinggakan mereka lupa batasan syurga dan neraka.

Lihatlah bagaimana dengan isu lina Joy yang telah dimainkan oleh golongan non muslim sehinggakan sanggup mempertikaikan kuasa mahkamah syariah di Negara ini. Apa yang amat menyedihkan, antara peguam yang mempertahankan kemurtadan Lina Joy tersebut adalah orang melayu yang mendakwa beragama Islam.

MUNGKAR DIANGGAP MAKRUF OLEH UMNO

Gagasan Islam Hadhari yang dikepalai oleh Presiden UMNO telah mendapat sambutan meriah dari “penganut-penganut” ajaran UMNO ini. Setelah diideakan Islam Hadhari, maka keluarlah ramai “ulama-ulama terompah kayu” untuk mengatakan kewujudannya, bermula dari ulama itu bergelar mufti hinggakan mereka yang bergelar “ustaz Kampung”.

Apa yang perlu dipertikaikan adalah, antara perinsip sepuluh Islam Hadhari yang dikemukakan oleh UMNO adalah Ketaqwaan kepada Allah, tetapi kepimpinan mereka tidak sedikit pun menggambarkan ketaqwaan itu.

Bukan sekadar itu sahaja, ketaqwaan dengan melaksanakan amar makruf dan nahi mungkar sudah dilihat sebagai sesuatu yang memelikkan. Bahkan lebih teruk dari itu, tindakan mereka melarang kuliah-kuliah agama di masjid dan surau, menghidangkan hiburan melampau, mempergunakan agamawan dan sebagainya merupakan tindakan mereka sebenarnya adalah mungkar sudah dianggap makruf, dan makruf pula sudah dianggap mungkar.

Dosa zina dan ceramah di masjid dan surau adalah sama dimata UMNO. Mereka sangat membencikan kuliah agama yang syumul. Mereka sangat tidak menyukai kuliah yang menceritakan hukum Islam secara jelas. Jika ada ustaz dikalangan mereka yang memperkatakan berkenaan hukum Islam, golongan ustaz ini akan menekankan pemahaman bahawa penerapan undang-undang islam di dalam sesebuah Negara adalah penerapan untuk melahirkan “Negara polis”. Inilah kecelakaan pemerintahan UMNO yang sesat menyesatkan.

Apa yang dilihat bengong oleh golongan ulama terompah kayu ini adalah, mereka menekankan perasaan kasih sayang dalam pemerintahan, tetapi dalam masa yang sama, mereka agak “buta kayu” dari melihat kesusahan dan kesukaran bangsa melayu dan umat Islam dalam Negara ini. Apakah mereka tidak melihat bagaimana keadaan mangsa Kg Berembang yang sudah sekian lama tinggal dalam khemah selepas hak mereka dinafikan oleh pihak kerajaan UMNO/BN?

Masakan nampak, mereka berada di meja ampuk dan makan hasil pemberian kerajaan taghut ni yang menyebabkan mereka merasakan semua tindakan kerajaan taghut ini tidak bercanggah dengan islam. Tindakan ulama-ulama kerajaan ini samalah seperti tindakan rahib-rahib dan paderi-paderi yahudi yang berada di tempat peribadatan mereka.

Firman Allah;


إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ * أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ

Maksudnya;
“Sesungguhnya orang-orang Yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab suci Yang telah diturunkan oleh Allah, dan membeli dengannya keuntungan dunia Yang sedikit faedahnya, mereka itu tidak mengisi Dalam perut mereka selain dari api neraka, dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan ia tidak membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa Yang tidak terperi sakitnya. * mereka itulah orang-orang Yang membeli kesesatan Dengan meninggalkan petunjuk (ugama Allah), dan (membeli) azab seksa neraka Dengan meninggalkan keampunan Tuhan. maka sungguh ajaib kesanggupan mereka menanggung seksa api neraka itu”

(Surah Al-Baqarah : 174-175)

PENUTUP

Setelah meneliti kejahatan dan kemungkaran UMNO/BN yang telah dilakukan, sewajibnya kepada umat Islam tidak lagi bersama dengan UMNO Laknatullah itu.

UMNO yang merupakan parti politik yang memerintah adalah sebuah parti yang tidak pernah mengambil Islam sebagai dasar pemerintah. Tindakan sebegini adalah memberi bukti yang kukuh bahawa Islam tidak akan tertegak di Negara.

Sudah 50 tahun memerintah Malaysia, UMNO tetap bercakap berkenaan beransur-ansur dalam penerapan Islam dikala ditanya berkenaan dengan perlaksanaan Islam, sedangkan dalam masa tidak sampai 25 tahun Rasulullah SAW berjaya melaksanakan semua undang-undang islam dalam pemerintahan Baginda.

Secara hakikatnya, jawapan UMNO itu merupakan “modal politik” UMNO untuk menarik perhatian orang Islam yang ikhlas dengan islam dan mahu mencekup mereka kepada UMNO yang sesat itu.

Secara kesimpulan yang dapat diberikan adalah, selagi UMNO memerintah, maka selagi itulah Islam akan dihina. Justeru itulah, undi, sokong dan mendokong UMNO adalah haram. Maka dengan itu pula, melawan dan berusaha untuk mengalahkan UMNO merupakan tindakan wajib yang mendapat pahala.

Sekian

Jom Lawan UMNO !!!!!!!!

Al-Bakistani
http://laptopdarulfiqh.blogspot.com

e-mail : abu_abdillah_azzam@yahoo.com

[1] Malaysia kita : m/s 148.
[2] Perlembagaan Persekutuan : m/s 2.

3 comments:

syahid_zul said...

terkedu dengan ketajaman tajuknya..truskan perjuangan!

muhammad fakhrul razi said...

jika undi,sokong dan dokong UMNO adalah haram, apakah undi,sokong dan dokong DAP adalah halal? ya, saya tahu jawapan ustaz... tahaluf siasah. undi,sokong dan dokong DAP atau PKR adalah sama dengan menyokong PAS kerana semuanya itu adalah menyokong perjuangan islam. dapat pahala.

tahniah.

Ibnu_Ismail said...

kelakar la komen kedua tu.haha.