Tuesday, October 16, 2007

BERPINDAH

untuk makluman semua pengunjung. Atas alasan keselamatan, blog ini telah berpindah kepada blog yang baru, iaitu di alamat berikut;

http://al-bakistani.blogspot.com/

sekian di maklumkan

2 comments:

Faizal R said...

mengapa?

Abdrahmankassim said...

Maulana Saheb. Adab ziarah semua umat Islam ke Makam Rasulullah SAW. di Madinah ialah memberi karkuzari. Sebagaimana yang dilakukan semua Sahabat2 ra. semasa hayat Baginda saw. kerana ini yang diminta dan ditanya oleh Baginda saw. Bagi karkon2 pekerja agama Dakwah dan Tabligh memberi karkuzari di hadapan Makam Rasulullah saw.dan menyatakan keimanan dan keyakinan diatas usaha dakwah tersebut adalah mengikut Sunnah Rasul saw. dan Sunnah Khulafa Urashidin. Laporan diberi kepada Nabi sw. berkenaan usaha dakwah dan amal yg dibuat oleh masing2 samada di rumah, di mohala,di halkah masing2 dan secara jujur.ikut kemampuan yang telah dipelajari.
Bagi Maulana Saheb berilah karkuzari bila pergi ke Madinah di depan Makan Nabi saw. yang Tuan lebih yakin dengan usaha Parti Pas sahaja yang membawa kejayaan dunia dan akhirat ikut cara Tuan Guru Tuan Hj.Nik Aziz. Ins Shaa Allah nnti Tuan Maulana Saheb akan dapat Allah SWT. dan Rasul saw. akan beri jawapan nya.Itulah adab ziarah Rasulullah saw. bla kita ke Masjid Nabawi di Madinah.