Sunday, September 23, 2007

DAKWA IBU BAPA NURIN : UNDANG-UNDANG KAFIR ADALAH PENYEBAB

DAKWA IBU BAPA NURIN : UNDANG-UNDANG KAFIR ADALAH PENYEBAB


Akhbar Utusan Malaysia bertarikh 29 september, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz menyatakan, kemungkinan Polis mendakwa Ibu Bapa kepada Nurin adalah berdasarkan peruntukan undang-undang[1].

Amat menyedihkan, kenyataan biadap ini datang dari seorang yang bertaraf menteri, disamping kenyataan sial dari anak kepada seorang tokoh agama yang merupakan Ketua Polis Negara, Musa Hassan.


Membaca kandungan berita sebegini, menggambarkan betapa kafirnya undang-undang yang diamalkan di Negara ini. Dimanakah pembelaaan terhadap golongan yang dizalimi dalam peruntukan undang-undang Negara?





video 1











video 2


Apa yang memelikkan, ada sebilangan pengamal undang-undang dan mufti di Negara ini yang mengambil sikap untuk mengisytiharkan Negara ini sebagai Negara Islam, sedangkan dilihat kepada kandungan undang-undang pun sudah cukup untuk menilainya.

Masakan Islam memberi pembelaan kepada si Zalim. Jika ini di “ia”kan oleh pengamal undang-undang dan mufti, bermakna pengamal undang-undang dan mufti itu adalah golongan yang telah melakukan penipuan terhadap agama yang maha indah ini, walaupun mulut mereka tidak putus-putus dari menyebut sunnah sekalipun.

ISLAM JAMIN KEAMANAN DI SEMUA SUDUT

Kerajaan memerintah hari ini sememangnya tidak mengamalkan sistem pemerintahan Islam, tetapi mengamalkan sistem undang-undang kafir yang diciplak dari barat.

Keadaan ini berlaku adalah kerana, kepimpinan hari ini semuanya terdiri dari anak-anak didik barat. Walaupun kulit mereka dilihat sebagai berbangsa melayu, tetapi hakikatnya mereka adalah manusia yang berfikiran barat.




Maka dengan itu, lahirnya gerakan Islam yang menyeru kepada pengamalan undang-undang islam menyebabkan mereka menyerangnya sehabis-habis serangan. Yang lebih sial dari itu adalah, mereka sanggup menyandarkan pengamalan mereka itu dengan islam disamping di sokong oleh sebilangan pengamal undang-undang dan juga sebilangan besar mufti-mufti gila dalam negara.

Pun begitu, jika dilihat kepada Islam, ajaran Islam itu sememangnya indah dalam menyelamatkan manusia bagi memberi keamanan kepada mereka.

Islam memberikan model yang terbaik dalam menyelamatkan manusia dari terjerumus dalam lembah bahaya, samada kepada nyawa, harta, maruah, anak-anak dan semuanya.



Islam mewajibkan wanita menutup aurat adalah kerana ingin mengawal kehendak nafsu seks melampau dari sebilangan manusia. Jika aurat tidak ditutup, menyebabkan ramai manusia mempunyai nafsu yang bergolak, yang menyebabkan lahirlah jenayah seks ganas yang tidak mengenali kasih sayang sesame manusia.


Disudut undang-undang pula, islam memberi jaminan keamanan kepada golongan yang dizalimi. Maka dengan itu, jika dilihat kepada undang-undang islam, ianya dianggap oleh kacamata manusia seakan-akan zalim, tetapi hakikatnya ianya adalah suatu keadilan kerana didalamnya terkandung unsur jaminan keamanan kepada manusia secara menyeluruh.

Pencuri yang telah disabitkan kesalahan dengan bukti yang kukuh, maka wajib dijatuhkan hukuman kepadanya disamping wajib kepada pencuri itu menghantar balik hak mangsa kecurian.

Dan perlaksaan hukuman curian pula tidak dilakukan secara tertutup, bahkan hendaklah dilakukan secara terbuka agar ianya memberi kesan besar kepada manusia secara umumnya agar tidak mencuri.

Keadaan yang sama juga kepada hukuman Zina. Dalam menjaga manusia dari berzina, islam mengharamkan buka aurat dihadapan ajnabi. Disamping itu, Islam menyediakan juga hukuman terhadap mereka yang telah berzina.

Hukuman ini memberi gambaran betapa Islam memberi jaminan keamanan kepada manusia secara menyeluruh dari semua sudut. Tetapi amat menyedihkan jaminan itu tidak diyakini, bukan dari orang bukan Islam sahaja, bahkan dari orang yang mendakwa beragama Islam juga.

PENUTUP

Sudah sampai masanya undang-undang islam perlu dijadikan sebagai pengamalan undang-undang Negara. Jika ianya tidak dilaksanakan, maka tunggulah kebinasaan dan kerosakan yang akan menimpa umat.

Apa yang menyedihkan, ada sebilangan agamawan yang mendakwa, undang-undang Islam tidak boleh dilaksanakan dengan alasan maslahat.

Apakah mereka ini terlalu jahil atau mereka mengetahui, tetapi disebabkan keuntungan dunia menyebabkan mereka menyatakan demikian.

Hakikatnya, hukum Hudud, Qisas dan Ta’zir adalah maslahat. Iaitu maslahat dalam menjaga kehidupan manusia agar kehidupan mereka terjamin. Hal ini dinyatakan secara jelas dan nyata di kebanyakan kitab-kitab usul fiqh dan maqasid syariah.

Disebabkan dengan kejahatan agamawan ini, kita dapat melihat bagaimana kecelakaan yang sedang menimpa umat hari disamping kepimpinan sesat menjadi asas.

Kebimbangan ini telah dinyatakan oleh Omar bin Al-Khattab dikala bersembang dengan seorang kawan beliau yang bernama Ziyad bin Hudair;

عَنْ زِيَادِ بْنِ حُدَيْرٍ قَالَ قَالَ لِى عُمَرُ : هَلْ تَعْرِفُ مَا يَهْدِمُ الإِسْلاَمَ؟ قَالَ قُلْتُ : لاَ. قَالَ : يَهْدِمُهُ زَلَّةُ الْعَالِمِ وَجِدَالُ الْمُنَافِقِ بِالْكِتَابِ وَحُكْمُ الأَئِمَّةِ الْمُضِلِّينَ

Maksudnya;
“Daripada ZIyad bin Hudair berkata, Omar telah berkata kepadaku; adakah kamu tahu perkara yang merosakan islam? berkata, aku tidak tahu. Lalu berkata : Islam dibinasakan oleh kegelinciran ulama, perdebatan munafiq terhadap Kitab (Al-Quran) dan pemerintahan dari kepimpinan yang sesat”[2].

Justeru itu, marilah kita berusaha untuk mendaulat undang-undang islam agar manusia semuanya mendapat keamanan hidup di dunia dan di akhirat.

Di Malaysia, tidak ada cara lain dalam menghancurkannya melainkan dengan menjahanamkan kepimpinan kufur Barisan Nasional yang diketuai kepimpinan asabiyyah melayu, UMNO yang mensyirikkan itu.

Dengan demikian, marilah kita bersama-sama berjihad melawan kepimpinan yang berasaskan kekufuran dalam sistem pemerintahan di Negara ini.

Sekian

Wallahu ‘Alam

Al-Bakistani
http://laptopdarulfiqh.blogspot.com/

e-mail : abu_abdillah_azzam@yahoo.com

p/s :







a. persepsi perempuan tentang tudung;








b . sila dengar ulasan Ustaz Zaharuddin tentang aurat;






[1]http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2007&dt=0923&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_04.htm
[2] Misykat Masabih : 1/57 : hadis no : 269 (sahih)

No comments: