Thursday, September 20, 2007

TERKINI : JAIS MENJADI “ANJING” KEPADA MOKHTAR DAHLAN DI PARLIMEN SUBANG

MAKLUMAT TERKINI : JAIS MENJADI “ANJING” KEPADA MOKHTAR DAHLAN DI PARLIMEN SUBANG

Di Parlimen subang, Mokhtar Dahlan yang merupakan salah seorang exco kerajaan Negeri Selangor dan juga ketua UMNO Bahagian Subang telah mengarahkan pihak JAIS agar memantau beberapa surau di parlimen subang agar tidak menjalankan program-program keagamaan yang sering diamalkan.

Mokhtar Dahlan
(Ketua UMNO Bahagian Subang merangkap Exco Kerajaan Selangor)

Antara surau dalam perhatian pihak JAIS adalah Surau Ar-Rafiq Kota Damansara, Surau Nurul Iman Subang Suria dan Surau Al-Azhar Bandar Sri Damansara.

Dalam isu ini, Pihak JAIS telah menjadi “Anjing” kepada kepentingan politik Mokhtar Dahlan. Surau-surau yang disebut di atas telah didatangi oleh sebilangan ustaz-ustaz JAIS untuk memaksa agar diberhentikan program-program yang telah berjalan disamping diugut untuk ditutup.

Seorang ustaz JAIS yang merupakan Pengurus Masjid Mukarramah di Bandar Sri Damansara telah datang ke surau Al-Azhar Bandar Sri Damansara dengan kurang ajar telah memarahi pengerusi Surau tersebut dalam lagak yang tidak menghormati orang tua. Ianya adalah bersebab program kuliah agama yang di lakukan secara berterusan di surau berkenaan.

Keadaan yang hampir sama juga dengan tindakan pihak JAIS terhadap surau Ar-Rafiq di Kota Damansara. Mereka telah mengugut akan menutup surau berkenaan sekiranya program keagamaan tetap di jalankan.

Ustaz Taufiq
(Ketua dalam misi menutup surau-surau di Selangor)

Ustaz JAIS yang menjadi “kepala” dalam mengugut untuk menutup surau-surau berkenaan adalah Ustaz Taufiq di talian 019 250 3114.

Apa yang memelikkan adalah, surau-surau yang disebutkan di atas sebelum dihidupkan program keagamaan ini adalah antara surau yang mati dan tidak berpenghuni. Matinya surau tersebut sehinggakan tidak mempunyai jemaah untuk menunaikan solat.

Surau Ar-Rafiq adalah antara surau yang sebelum dihidupkan program keagamaan adalah antara surau yang sering dikunjungi “bohjan” dan “bohjan” untuk melepaskan keinginan nafsu seks mereka.

Setelah surau itu diambil alih oleh sebilangan jemaah yang merasa tanggungjawab menyebabkan surau tersebut telah hidup. Hidupnya program itu bermula dari solat jemaahnya hingga kepada tazkirah dan ceramah-ceramah.

Setelah surau ini hidup, pihak JAIS telah mengambil sikap mengugut surau-surau berkenaan untuk diberhentikan programnya disamping diugut untuk di tutup.

Sekian

Al-Bakistani

http://laptopdarulfiqh.blogspot.com/

e mail : abu_abdillah_azzam@yahoo.com

No comments: